tisdag 24 november 2020

Impulsivt köp (typ)...

En aktie som jag har fått för mig att gilla, drivet av att den är inom den defensiva sfären med substans i botten, är den amerikanska Reit:en Digital Realty Trust förkortat DLR.

Per den 24:e november handlas denna nära 130 USD där jag hade en order liggande. Dock, i och med att mitt anlete förvreds av girighet och begär justerade jag denna order och tog hem några stycken på 134 USD. Tilläggas skall att dagen slutade ner nästan 5 % för DLR

Som jag tolkar läget blir de bolag som förväntades gynnas av utvecklingen i kölvattnet av Corona pandemin, eller kanske mer korrekt beskrivet skonades relativt sett den allmänna slakten som var fallet under våren, straffade i och med dagens sentiment. Som exempel var en annan Reit som jag har, EPR Properties, upp ca 10 % som mest under dagen. EPR Properties slopade den månadsvisa utdelningen i och med maj månad i våras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Impulsivt köp (typ)...

En aktie som jag har fått för mig att gilla, drivet av att den är inom den defensiva sfären med substans i botten, är den amerikanska Reit:e...