onsdag 28 oktober 2020

Några orders gick igenom i och med nedstället.

Tele 2 handlas för tillfället aningen nedtryckt där det dock säkerligen finns god grund för detta. Den ligger nu på samma nivå som var fallet per den mest intensiva paniken i mitten på mars i år. Således tyckte undertecknad att det var läge att fylla på där jag med mina andra innehav ligger tungt i fastighetsaktier och gärna tar in annat för att diversifiera.
Jag köpte ett gäng på 108 SEK.

Jag läser vad jag själv skrev om innehaven i Telia och Tele 2 i ett av mina första inlägg:
”…Innehaven i Telia och Tele 2 är en slags subjektiv idé/tolkning rörande eng. Utilities. I skrivande stund så finns det inte precis ett överutbud av sådana bolag noterade på Stockholmsbörsen. Tanken så som den står och går är att telekom är någon form av modern variant på Utilities i den digitala tid vi lever i…”
Jo, jag håller fortsatt med om denna beskrivning där underliggande utgör någon slags ryggrad i den moderna och uppkopplade människans existens.

Vidare så inskaffades lite ytterligare Hufvudstaden A på 118,80 SEK samt lite mera Cibus Nordic Real Estate på 149 SEK samt slutligen Investor B på 540 SEK. 
Är det inte lite så med just Investor att den kan man mer eller mindre alltid köpa mer av. Det blir något slags ”fond tänk” med den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Impulsivt köp (typ)...

En aktie som jag har fått för mig att gilla, drivet av att den är inom den defensiva sfären med substans i botten, är den amerikanska Reit:e...