lördag 8 augusti 2020

Första trevande inlägg... & syfte.

Testar att skriva och publicera ett första trevande inlägg...
Vad är då syftet med denna blogg? 
Jag tänkte dela med mig av mina tankar och idéer samt de val jag gör och bakgrund till dessa. Jag läser mest andra bloggar inom sfären för aktier med fokus på utdelningar och defensiva kvalitéer. 

Mitt syfte med mina placeringar och investeringar skiljer sig inte avsevärt från de bloggar jag mer eller mindre frekvent läser, där jag likt andra har någon idé om att bygga och etablera en form av passiv inkomst. Dock, exakt vilken nivå som skulle vara ”tillräcklig” har jag ingen formulerad uppfattning om. Ej heller i det fall om jag i framtiden nådde detta luddiga mål skulle sluta att arbeta. Det som driver mig är nog mera att i framtiden kunna vara i en position av att kunna välja och den "styrkeposition" detta innebär. Det kan handla om ett jobb som inte är ger positiv energi utan mest verkar dränerande, där det i ett sådant läge är en mental "boost" att veta att jag faktiskt har den lyx och det privilegium som det innebär att kunna välja. 

Notera att detta blir "learning by doing", där jag inte har någon direkt struktur på det i skrivande stund, etc. 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Impulsivt köp (typ)...

En aktie som jag har fått för mig att gilla, drivet av att den är inom den defensiva sfären med substans i botten, är den amerikanska Reit:e...